קידום אתרים
מה זה קידום אתרים?
כמעט כל אחד נתקל במושג קידום אתרים פה ושם בכל מיני הקשרים ובשביל הרוב זה באמת סתם ביטוי אבל מה זה אומר בעצם?
אז ההסבר הכי קצר והגיוני שאני יכול לתת לכם זה שקידום אורגני ( SEO ) זה לקחת אתר חדש או קיים ולגרום לו להגיע לעמודים ראשונים בגוגל תוך פרק זמן מסוים.
שאני אומר פרק זמן מסוים אני מתכוון למספר חודשים, זה יכול להיות שלושה חודשים ובמקרים מסוימים אפילו יותר זה תלוי בתחום האתר וכמות המתחרים.
מי שיגיד לכם שלקדם אתר זה תהליך קצר או יבטיח לכם תוך חודש להיות בעמוד ראשון בגוגל הוא פשוט רמאי במידה והוא מבצע תהליך חוקי כמובן.
קידום אורגני בגוגל בצורה חוקית!
הזכרתי קודם את המושג קידום אתרים אורגני חוקי ואני אסביר לכם למה אני מתכוון כי בעולם הנפלא הזה יש כאלה שפועלים בצורה לא נכונה ואפילו מזיקה מאד.
קידום אורגני חייב להתבצע בצורה טבעית לחלוטין ושאני רושם טבעית אני מתכוון במילים פשוטות בלי שום חארטות או מניפולציות להרשים את גוגל.
אם נחזור לעולם ה- SEO של לפני עשר שנים אז היה מספיק להקים אתר, להשיג עשרות קישורים נכנסים ותוך זמן קצר האתר היה מתחיל להתקדם אבל מה שעבד פעם לא עובד היום!
היום גוגל הרבה יותר מתקדמת וכל אתר נבדק בפינצטה ואני מבטיח לכם שאתרים עם עשרות קישורים נכנסים שאינם רלוונטיים יתרחק מהעמודים הראשונים.
קידום אתרים רלוונטיים בלבד
חשוב להבין דבר אחד, גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם וזה לא סתם, את כל המידע שאנחנו צריכים אנחנו מוצאים תוך שניות בגוגל.
גם לאתר שלי הגעתם כי חיפשתם מידע על קידום אתרים אז קודם כל אני מקווה שאתם מקבלים את המידע שאתם צריכים ואם לא אתם מוזמנים ליצור איתי קשר כבר עכשיו.
מה שאני רוצה לומר זה שמידה ואתם מחפשים שירות כלשהו אתם תקבלו את האתר שיעניק לכם את המידע שחיפשתם לפני רגע בדיוק.
במידה ושמתם לב שיש אתר דל תוכן או אתר שלא מספק את המידע שחיפשתם – מילה שלי תוך זמן קצר הוא לא יהיה שם, מוזמנים לעקוב.
איך מתחילים תהליך SEO?
אני אתחיל ואומר שזה לא משנה אם מקדם אתרים קיבל אתר חדש לגמרי או אתר שכבר בנוי, העבודה לרוב זהה בשני המקרים.
באתר חדש אולי יהיה קצת יותר קל להתחיל ולבנות אותו בהתאם לדרישות שיש ובאתר קיים יצטרך מקדם האתרים לבצע שינויים והתאמות חדשות.
חשוב גם לדעת שלא כל מקדמי האתרים עוסקים גם בבנייה של האתר בפועל לכן יתכנו מקרים בהם עבודת המקדם תהיה בשילוב עם אנשי תכנות או חברות בניית אתרים.
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך שדורש מחשבה עמוקה ובניית אסטרטגיה נכונה תוך שימוש בכמה דברים חשובים שחייבים לבדוק:
בודקים תחרות באותו תחום שבו עוסק האתר
לצורך העניין אם מקדם אתרים קיבל לידיו אתר העוסק בעבודות אינסטלציה, סביר להניח שהתהליך יכלול עבודה מרובה יותר מסיבה אחת פשוטה, במנועי חיפוש קיימים לא מעט אינסטלטורים המעניקים שירות.
במידה והמקדם קיבל תחום שהוא פחות תחרותי, יהיה ניתן לקדם את האתר בפחות זמן עם עבודה קטנה יותר לעומת אתר תחרותי אך בכל שלב צריכה להתבצע עבודת קידום מקצועית.
בודקים כמות המתחרים הקיימים באותו רגע נתון
תהליך קידום אתרים מושפע מאד מכמות המתחרים בתחום, אם תקדמו תחום חזק אבל בגוגל קיימים רק שני עסקים בתחום, סביר להניח שהאתר יתברג די מהר לעמוד הראשון.
במידה ובתחום שלכם יש לא מעט מתחרים, סביר להניח שיהיה קצת יותר מסובך לקדם את האתר ויקח זמן רב עד שהוא יתברג למיקומים גבוהים במנועי החיפוש השונים.
בכל אופן, התחום הזה דורש ידע מקיף וניסיון רב, זהו תחום שדורש מהמקדם להפעיל מחשבה נכונה ובניית אסטרטגיה נכונה על מנת לגרום לאותו אתר להגיע לעמודים ראשונים.
שימו לב – למקדם אתרים בגוגל יש שתי מטרות עיקריות שהאחת מהן היא לקדם אתר לעמוד ראשון והשנייה הלא פחות חשובה היא לגרום לאתר להישאר שם!
קידום אתרים אורגני בגוגל באמצעות ביטויים ומילות מפתח
בראש הדף הסברתי שלדעתי ההסבר הכי קצר לתהליך קידום אורגני הוא היכולת לקחת אתר ולהגיע איתו לעמודים ראשונים בגוגל.
חלק מהתהליך המקדים הוא לחפש ולמצוא מילות מפתח מתאימות שאיתן נרצה להגיע לעמוד ראשון, מילות מפתח רלוונטיות לתחום העיסוק שלנו.
בקטע הזה גוגל עוזרת לנו ובאמצעות ממשק לתכנון מילות מפתח נוכל למצוא ביטויים רלוונטיים וגם לדעת כמה אנשים מחפשים את הביטוי כל חודש.
כמובן שנרצה למצוא ביטויים עם נפח חיפוש גדול ככל שאפשר אבל חשוב לדעת שביטוי תחרותי עם נפח חיפוש גדול יותר יהיה גם קשה יותר להביא לעמוד ראשון בגוגל.
בלי שום קשר אני תמיד ממליץ לא לזלזל ביטויים בעלי נפח חיפוש נמוך למשל עם 100 חיפושים חודשיים כי מספיק שיגיעו משם שני לקוחות זה תמיד טוב.
הקשר בין קידום אתרים לתוכן האתר
אני רוצה לגעת קצת בנושא התוכן שלכם באתר ואיך לתוכן יש השפעה ישירה על תהליך קידום האתר שלכם בגוגל.
בטח שמעתם את המשפט שאומר שהתוכן הוא המלך, אז תכלס זה נכון, הדבר הכי חשוב באתר הוא התכנים שאתם מעלים לעמודים שלכם.
אני אסביר ממש אבל ממש בקצרה – ככל שהתוכן שלכם מעניין יותר את הגולשים האתר שלכם יתקדם גבוה יותר בגוגל חד משמעית!
אתם בטח חושבים לעצמכם איך גוגל יודע מה כתוב באתר הרי אין שם מישהו שיושב וקורא את עשרות מיליוני האתרים שקיימים בכל העולם.
אתם צודקים – אין מישהו שיושב וקורא אבל יש אלגוריתמים שונים שיודעים כמה זמן גולש בילה בתוך האתר שלכם.
נוסחא פשוטה!
אם גולש נכנס לאתר שלכם ויצא משם אחרי שתי שניות זה אומר שהוא לא מצא את מה שחיפש ובמילים פשוטות יותר – האתר שלכם לא היה רלוונטי בשבילו וחבל.
במידה וגולש היה באתר שלכם קרוב לדקה ואפילו יותר סביר מאד להניח שהוא מצא והתעניין במה שנתתם לו שם וכאן נכנס האלגוריתם של גוגל לתמונה.
אתר עם אחוזי נטישה גבוהים לא מתקדם בגוגל לעומת אתר עם אחוזי נטישה נמוכים, כך נמדדת רלוונטיות האתר שלכם בגוגל- שיהיה המון בהצלחה!
בניית אתרים לעסקים שרוצים להתחיל ולצבור לקוחות חדשים בכל חודש – יש לא מעט לקוחות שמחפשים את העסק שלך בגוגל – לא חבל? מוזמנים להשאיר לי פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם!