מה זה פרסום ממומן – איך זה עובד?

כיום גוגל מאפשרת לכל אחד לפתוח חשבון ברשת גוגל אדוורדס בעזרת חשבון ג'ימייל ולבנות קמפיין פרסומי עבור בית העסק שלו..

בעזרת הקמפיין בגוגל נוכל ליצור מודעות פרסומיות שעל כל הקלקה על אחת מהמודעות הגולשים יעברו לאתר בית העסק שמפרסם.

עבור כל הקלקה של הגולש יהיה בדרך כלל מחיר מסוים שנקבע , לכל יום שבו פועל הפרסום יש תקציב מסוים שנרצה להשקיע.

המחיר בפועל אותו נשלם יהיה מספר ההקלקות כפול אותו מחיר שנקבע מראש אך לא יותר מהסכום היומי שקבענו מראש בתקציב.

הפרסום הוא חלק נפרד מתהליך בניית האתר, במידה ופניתם לחברה לבניית אתרים, זה לא אומר שהם גם מתעסקים בפרסום ממומן בגוגל.

איך מתחילים לפרסם בפועל בגוגל?

על מנת לבצע פרסום ממומן בגוגל תצטרכו חשבון GMAIL פעיל שאיתו תכנסו למערכת ADWORDS לפרסום העסק שלכם.

בשלב הראשוני תצטרכו לפתוח קמפיין חדש ולעבור על ההגדרות על מנת להתאים את הפרסום לעסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

הגדרות מומלצות לפרסום הממומן שלכם

ישנן כמה הגדרות שכדאי מאד לשים לב אליהם ולא לדלג כי בעזרת הגדרות מתאימות תוכלו להגיע לקהל הלקוחות שאתם צריכים.

בחירת שפות

כמו שאתם וודאי יודעים מנוע החיפוש של גוגל מופיע בכמה סיומות כמו למשל הסיומת IL לגולשים שנמצאים בישראל.

ישנם גולשים שמבצעים חיפוש בגוגל עם סיומות שונות ולכן חשוב לבחור שפות נוספות חוץ מעברית, השפות המומלצות הן: אנגלית, רוסית, צרפתית וערבית.

בחירת זמני הפרסום

ממשק הפרסום של גוגל מאפשר לקבוע זמנים בהם יעבוד הפרסום הממומן שלכם וזה אחד מהדברים הטובים שיש לדעתי.

תוכלו לקבוע ימים בהם יעבוד הפרסום ושעות ספציפיות שיוצגו המודעות שלכם למשל תוכלו לבחור שבשבת הפרסום לא יעבוד.

בחירת אזורים גיאוגרפים

אחד מהחידושים האחרונים של הפרסום בגוגל הוא בחירת אזורים לפרסום ובעזרת החידוש הזה תוכלו לכוון את הפרסום שלכם לאזורים ספציפיים.

בחירת מיקום גיאוגרפי מותאם לעסקים שמעניקים שירות באזורים מסוימים, ניתן לבחור אזורים כלליים ואפילו ערים ספציפיות.

אחרי השלב בו התאמתם את ההגדרות לעסק תצטרכו להתחיל וליצור מודעות ולכל מודעה תצטרכו ליצור ביטויים ומילות מפתח לקידום.

למידע נוסף השאירו פרטים מלאים

    איך בוחרים מילות מפתח למודעות?

    יש כמה דרכים לבחור מילות מפתח לפרסום הממומן, הדרך הקלה למצוא ביטויים רלוונטיים היא באותו ממש של GOOGLE ADWORDS.

    בממשק תוכלו למצוא את כלי תכנון מילות המפתח ודרך הכלי הזה תוכלו להזין ביטויים רלוונטיים, לקבל נפח חיפוש ורעיונות לביטויים חדשים.

    דרך נוספת למצוא מילות מפתח מתאימות היא באמצעות משלים המילים האוטומטי במנוע החיפוש של גוגל עצמו, תתחילו לרשום ביטוי ותעקבו אחר ההשלמה.

    עדכון תקציב יומי וחודשי לפרסום הממומן

    השארתי את עניין התקציב לסוף כי זה אחד מהדברים החשובים שיכולים להשפיע על הפרסום שלכם לטוב ולרע.

    בנושא התקציב יש לחשוב טוב ולבצע חישוב מדויק לגבי כמה כסף אתם רוצים להוציא בחודש על הצגת המודעות שלכם בגוגל.

    איך מחשבים את התקציב החודשי?

    החישוב מתבצע בצורה פשוטה:

    אם הפרסום שלכם יופיע כל החודש ואתם רוצים בתור התחלה לנסות ולפרסם את העסק בתקציב של 1000₪ לחודש תחלקו את הסכום לשלושים יום.

    בחישוב הספציפי הזה תגיעו להוצאה יומית של כמעט 35₪ ליום ושימו לב – לא תמיד זה יתאים לעסק שלכם.

    ישנם עסקים שעלות ממוצעת להקלקה היא 40₪ ובמצב כזה למשל הפרסום הממומן לא יופעל אלא בשעות לא תחרותיות ובינינו גם לא ממש שוות!